پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112117
عواقب توهين به مقدسات
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1064

ين اقدام پس از آن صورت مي گيرد که مجله "شارلي هيدو" چاپ فرانسه با چاپ کاريکاتوري موهن از پيامبر اسلام (ص) شعله هاي خشم مسلمانان جهان را دوباره برانگيخت.

ژان مارك آيرو، نخست وزير فرانسه به دنبال اين اقدام در مصاحبه با راديو آر.تي.ال فرانسه اظهار داشت: "هر كس كه به سبب اين كاريكاتورها به وي توهين شده مي‌تواند براي شكايت به دادگاه‌ مراجعه كند!"

وي گفت: "ما در كشوري زندگي مي‌كنيم كه در آن آزادي بيان از جمله آزادي كشيدن كاريكاتور تضمين شده است."

وي با وجود افزود: "با درخواست تظاهرات در شهر پاريس عليه فيلم توهين‌آميز نسبت به پيامبر اسلام (ص) موافقت نخواهد شد."

خشم مشاور فراري از جايزه قتل رشدي

مجتبي واحدي مشاور فراري مهدي كروبي با انتشار يادداشتي در سايت ضد انقلابي گويا نيوز خشم و ناراحتي خود را از اختصاص جايزه براي قتل سلمان رشدي مرتد اعلام كرد. 

وي نوشته است:چند روز قبل اطلاعيه اي از سوي شيخ حسن صانعي رئيس بنياد پانزده خرداد صادر شد وجايزه قتل سلمان رشدي را با نيم ميليون دلار افزايش به سه ميليون و سيصد هزار دلار رساند. در خصوص اقدام بنياد پانزده خرداد که نامي جز «استخدام آدم کش»‌ بر آن نمي توان گذاشت پرسش هايي وجود دارد که بايد در فرصت مناسب براي آنها پاسخ مناسب يافت.

 واحدي درعين حال از برادر رئيس بنياد پانزده خرداد يعني شيخ يوسف صانعي به عنوان مرجع تقليد آزاديخواه ياد كرده است.

سلمان رشدي نويسنده كتاب موهن آيات شيطاني به دليل اهانت به قرآن و پيامبر گرامي اسلام از سوي حضرت امام خميني مرتد و واجب القتل اعلام و اين حكم تاريخي مورد استقبال مسلمانان جهان واقع شده است.

ياداشت مشاور فراري كروبي در حالي منتشر شد كه جهان اسلام به دليل انتشار يك فيلم موهن توسط كارگردان آمريكايي يكپارچه عليه آمريكا وهتاكان به مقدسات به خشم آمده است.

جايگاه اصلاح طلبان از ديدگاه زيباکلام

صادق زيباکلام استاد علوم سياسي دانشگاه تهران در گفتگو با «مشرق» اظهارداشت:هاشمي واصلاحات از قاليباف حمايت مي‌کنند.

وي در خصوص برنامه اصلاح طلبان براي حضور در صحنه سياسي كشور گفت: با اتفاقاتي که در سال 88 افتاد و تندروي ها و ساختارشکني هايي که اصلاح طلبان به نمايش گذاشتند و با ضد انقلاب و اپوزيسيون خارج نشين همراه شدند، ديگر کانديداي اسم و رسم داري براي حضور ندارند که شانس تکرار دوم خرداد 76 و يا پيروزي را داشته باشند. بخش قابل توجهي از افکار عمومي نسبت به چهره هاي شاخص اصلاحات، خوش بين نيست و به آن ها اعتماد ندارد.

زيباکلام در مورد محوريت جريان اصلاحات توضيح داد: ترديدي به خودتان راه ندهيد که محوريت جريان اصلاحات با آقاي خاتمي است. بله؛ آقاي خاتمي توان محوريت و رهبري جريان اصلاح طلبان را دارد.

هشدار به رژيم صهيونيستي

 موسسه مطالعات امنيت داخلي دانشگاه تل‌آويو ضمن هشدار به مقامات کابينه جنگ رژيم صهيونيستي از جمله آويگدور ليبرمن وزير خارجه، بنيامين نتانياهو نخست وزير و ايهود باراک وزير جنگ اين رژيم، تنش هاي به وجود آمده بين اسرائيل و آمريکا را به نفع ايران ارزيابي کرد.

در اين گزارش که بخش از آن را يکي از کارشناسان کنترل تسليحاتي رژيم صهيونيستي در گفتگو با روزنامه با جروزالم‌پست افشا کرده  آمده است که براساس تحليل هاي صورت گرفته تنها برنده تنش هاي بين مقامات آمريکا و اسرائيل، جمهوري اسلامي ايران است به همين دليل مقامات مسئول در اين رژيم از جمله مسئولان سياست خارجي در اسرع وقت بايد از ادامه تنش ها جلوگيري کنند.

در بخشي از اين گزارش ضمن انتقاد به رفتار مقامات ايالات متحده، عنوان شده است آمريکا از سويي بارها اسرائيل را از حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران منع مي‌کند و از سوي ديگر خود هيچ خط قرمز مشخصي براي ايران تعيين نمي‌کند که اين رفتار آمريکا به طرز ناراحت‌کننده‌اي حس بدبيني براي ساکنين سرزمين هاي اشغالي بوجود مي آورد.

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html